Bickes.reismee.nl

Yangshuo

Hi,

Fotos zijn inmiddels gepost. Prachtige rijstvelden oa.
Vrijdagochtend 9.30 lopen we wederom met de hulp van de dragers tbv onze bagage naar beneden toe. Het busje is mooi op tijd, en vertrekken richting de Giggling Tree in Yangshuo. De rit is voorspoedig en lijkt gelukkig niet op de rally-rit vd heenreis.
In Yangshuo is het goed warm, gevoelsmatig warmer, hoge luchtvochtigheid. De omgeving, het Karstgebergte is erg mooi. We worden hartelijk verwelkomd en
Anna (chinese medewerkster) laat ons de kamers (familyhouse) zien. Het zijn 2 prima kamers (etages), de kinderen zitten boven ons.

Het complex is ruim opgezet. De lunch smaakt prima en het zwembad roept al voor een frisse duik. Er zijn hier allemaal nederlandse families, waarvan het gros ook een rootsreis maakt. Geoeg te praten ... Allerlei uitstapjes zijn vanaf hier ook te regelen. Morgen gaan we fietsen naar de Moon Hill. Goodnight.

Zaterdagmorgen; we eten ons ontbijt buiten voor de deur, en huren 4 fietsen. We fietsen naar de voet vd Moon Hill, mbv een routebeschrijving van foto's.
De Moon Hill is een bergtop met een groot gat.
Kan niet fout gaan. De route gaat over verharde en onverharde !! (fiets)paden, en door mooie natuur. Wat een vergezichten ..... De fietsen van Silvya en mij
hebben manden, perfect voor de flessen water, camera etc.... Het is bloedheet en veel drinken is een must. Onze kleding is al gauw nat.
De foto's van de routebeschrijving zijn erg duidelijk .

Onderweg is er veel te zien en te fotograferen. Zittend op een bambu-vlot over de rivier bv. Fietsen in de bergen, is goed te voelen......
Maar gelukkig ook weer heuvel af :-) Na goed 1,5 uur komen we bij de Moon Hill aan.
Er is een trap van bijna 900 !! treden, het meest in de schaduw vd begroeiing (bambu) op de berghelling.
Als je eenmaal boven bent ...... af en toe stoppen .... water drinken .... is het uitzicht grandioos. Een bergtop met een gat van tja 40 m doorsnede ong ?

De weg naar beneden gaat vlotter, en we gaan lunchen bij het restaurant op het terrein. We hebben best trek vd inspanning en genieten van het eten.
Het is er erg druk (goed teken), en plotseling zien we , na wat gegil uit de zaal een uit de kluiten gewassen spin langs de muur kruipen.
De zoomlens is dan best handig :-) Ik reken af, is het echt maar € 4,- pp incl drinken ??? ok. We halen onze fietsen op en vervolgen onze weg.

Onderweg is het goed uitkijken bij het oversteken van de grote weg, en ook voor passerende motorvoertuigen.
Ze controleren hier ook steeds of de claxon het nog wel doet. Rond 15 uur zijn we er weer, en brengen de fietsen terug naar de verhuur.
Lekker douchen / zwembad ..... Bij de receptie bestellen we 4 kaarten voor de lichtshow van morgenavond. Later genieten we weer van ons avondeten en chillen lekker buiten voor de deur.

Vandaag, zondag overdag, doen we heerlijk niets.... Vanmiddag gaan de kinderen een chinese waaier maken en beschilderen.
Vanavond bezoeken we de lichtshow in Yangshuo.

Groetjes.

Henk en Diana

Wat maken jullie een prachtige reis en wat kun je dat goed beeldend beschrijven Max! Soms zo heel herkenbaar.
We genieten elke keer weer van jullie verhalen en mooie foto's.
Nog een fijne tijd samen!!

Astrid

Nog steeds is alles zo herkenbaar. De lichtshow die jullie gaan zien vond ik 1 vd onverwachte hoogtepunten van onze reis. Geniet ervan!

Els en Arjen

Hallo Max, Sylvia, Jian en Dalong!

Wat een mooie en bijzondere reis zijn jullie aan het maken! Jullie hebben inmiddels al heel wat gezien en gedaan en dat ondanks die hoge temperaturen. We vinden het erg leuk om jullie belevenissen te volgen zodat we al een beetje een beeld krijgen van wat wij tijdens onze eigen Chinareis volgend jaar kunnen verwachten. Door jullie verhalen en foto's begint het bij ons nu wel te kriebelen hoor! We wensen jullie nog een fijne tijd met elkaar in China!

Groetjes van Els, Arjen, Lyn en Twan

Marleen

Waarom zijn Loena en ik ook alweer niet mee gegaan? :-)

odile

leuk hotel, leuke foto's behalve die spin, jakkie

Onno

Hoi Max, Sylvia, Jian en Dalong!

Wat een prachtige verhalen en bijzondere ervaring.
Heel veel plezier nog !!

Groeten van Onno, Fransisca, Ilse en Steijn.