Bickes.reismee.nl

Dengfeng (2)

Hi,

Zo, lekker geslapen , na de 'treinrit' van gisternacht. Prima bedden hier. Het ontbijt is van 7.30 - 8.30.
We hadden de wekker gezet. Dit was niet nodig achteraf. De KungFu school naast / onder ons gebruikt een soort van brandalarmbel,
alsof iemand zijn vinger vastzit in de deurbel. Helemaal niet irritant ....
Hoe vaak gaat de bel ?
Als ze verzamelen (appél), begin vd pauze, eind vd pauze, half uur voor het slapen , lichten uit, en niet te vergeten 'de reveille' de
"morning call " ja ja om 5.00 !! uur. Ze hebben ook een 'K' (ungfu)haan die fanatiek meedoet, om dezelfde tijd. Verslapen lukt dus niet :-) no problem.

Gisteren hebben we na het avondeten en vanmorgen na het ontbijt een stukje gewandeld in de buurt, en zie je veel verschillende groepen oefenen.
In lenigheid, snelheid, kracht , souplesse ... de jongste kinderen zijn ong 5 jaar. Ze blijven hier tot hun 19e, 20e jaar en ze afgestudeerd zijn,
en krijgen maar een aantal keren per jaar bezoek van hun ouders. Dit is overigens alleen maar mogelijk voor chinese families met een (boven)gemiddeld inkomen,
het is zeker niet kosteloos.
In oa onze hotelkamer, verblijven de bezoekende ouders vaak.
Het is een totaal andere wereld.

Rond 10.30 zijn we samen met David (onze vrolijke chinees / engelse gids) op pad gegaan. Het weer is erg mooi. Strak blauw en maar 39 graden .....

Eerst een stukje wandelen naar het Kung Fu theater nabij de Shaolin Tempel waar we een Kung Fu show mochten aanschouwen, kunstig en prachtig.
Na deze show, lunchtijd, heeft David ons meegenomen naar de eetzaal waar we genoten van een eenvoudige authentieke maaltijd, waar alleen de leerlingen zelf
ook eten. Je moest die ogen zien .... Maar een glimlach en uitnodigend gebaar is internationaal.

Buiten weer een halve fles water gedronken, en lopen naar de Shaolin Tempel. Veel mooie oude tempels gevuld met vergulde Boeddha beelden en wierook.
Elk gebouw een eigen verhaal. Deze bouwwerken zijn van de 15e eeuw ! en staan nog steeds.

In het park rondom de tempel staan ong 250 pagodes. (Soort graven) van de belangrijkste kungfu monniken. De rest is gecremeerd, zoals overal in china gebeurd.

Hierna zijn we naar Sanhuang village gegaan op de top van de berg (2500 m) met een gesloten gondel. Wat een uitzicht. Terug in het hotel genoten van bami-soep rn
vast wat spullen bij elkaar gezocht, gezien we morgenvroeg met onze 4 koffers naar Luoyang gaan, naar de Drakenpoort grotten.
Als blijkt dat dit het laatste reisverslag wordt , dan bestaan er dus nog draken .....

Jacqueline

Leuk om jullie belevenissen te lezen!
Veel plezier verder!

Anke

Weer een mooi verhaal, en prachtige foto's!
Jaloers...

Willy

Ha ha doe ze de groeten, die draken!

Roland&Carolien

Wat leuk al jullie verslagen Silvya en Max. Geniet van jullie reis en groetjes aan Dalòng en Jian

Roland&Carolien

Wat leuk jullie verslagen Silvya en Max. Geniet van jullie mooie reis. Groetjes aan Dalòng en Jian

Hannie den Besten

Wat ontzettend leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Ik wens jullie nog heel veel plezier. Geniet van deze bijzondere reis.

jeroen en odile

mooi verhaal en mooie foto's, prachtig

Rudolf Visscher

Prachtig om jullie belevenissen te lezen. Ik hoop niet dat er nog draken bestaan, want dan ....... zullen we dat moeten missen. Geniet van alles!

Greta

Jee dat kung fu centrum ongelooflijk weer! Zulke kleine kinderen nog... En wat een discipline. Mooie reis hoor. Ben alweer benieuwd naar hwt volgende verslag!

Francis

Indrukwekkend die Kungfu scholen. Ik dacht dat het juist voor de minder bedeelden was. Dank jullie weer, voor jullie verhaal. Top! Zijn jullie de zonnebrand niet vergeten? 39 graden pffff Liefs

miep

Wat een leuke verslagen. fijn om bij te houden.
En wat een foto:s deze dingen vind je wel heel apart Wil er al een monnik worden?

Mwoan

yo mwan koele prezi groetjes